Followers

Thursday, July 23, 2009

Sedarkah Kita

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 7/23/2009 03:15:00 PM

Salam ukhwah semua..em sebenarnyer x tahu nak kongsi ap kat blog arini..sebab dah bape hari x update blog..em x berkesempatan..huhu..doakan sy yer..em tbe2x sy teringat kat seseorang yg menjadi sebahagian dalam hidup keluarga kami..iaitu keluarga En Ahmad..iaitu ayah sy..kirenyer ni cucu abah la..tp bukan anak sy..but anak buah sy..em namanya Ahmad Nu'man Kasyfi..em panjang sgt nama nyer..konon2x nyer nak pecah rekod la tu..tp x kesampaian..hehe..em kekal nyer nama Ahmad kata abg sy iaitu ayah kepada Ahmad Nu'man Kasyfi ni agar keturunan nama Abah masih d kekalkan sampai bila2x..alhamdulillah..kami anak2x abah syg abah..syg mak jugek..

ok..sebenarnyer bukan ni nak sy sampaikan..ap yg sy nak sampaikan sebenarnyer cmner kehidupan kita dr kter dilahirkan oleh ibu kita..sampailah kita besar yang mana sama ada kita ini ikut jalan yg lurus atau bengkok..


Dari kter lahir..?

Apa yg anda tahu bila kter lahir..??em yg sy tahu ble kter dilahirkan kter ni semua bersih dan suci daripada segala dosa sama seperti putih nyer kain kapan..adakah kter masih kekal sama macam kita mse baby tika waktu ini..??fikir lah sama2x..

Ya Allah..

Hamba mu ini terlalu kerdil dan kecil d muka bumi mu ini..
Sesungguhnye tika ak melakukan dosa padamu sama ada secara sengaja atau x..
Kau tetap membenarkan ak untuk tinggal d muka bumi mu ini..
Ampunkanlah dosa2x kami ya Allah..
Ampunkanlah dosa2x kami ya Allah..
Ampunkanlah dosa2x kami ya Allah..

Sesungguhnya engkau maha pengampun ya Allah..

Ya Allah ingatkan ak tika ak berada dalam kelalaian ya Allah..
Ini kerana ak sgt memerlukanmu di sisiku ya Allah..
Sentiasalah bersama2x kami dalam menegakkan agamamu ya Alllah..

Sesungguhnya dengan bantuan dan kekuatanmu kami memerlukannya..

Em sedarkah kita bila kter sudah mencecah dewasa yg mana kita mampu berfikir mana yg lurus dan mana yg bengkok..kita sebenarnya cukup bertuah kerana d bekalkan dengan ilmu agama tika kita berada di sekolah tadika lagi..jadi amalkan lah dan kekalkan apa yg kita sudah pelajari..walaupun kita x tahu apa yg Allah sudah aturkan untuk kita semua..tp bersangka baiklah pada setiap apa yg berlaku ke atas diri kter..yg mana semuanya ada hikmah nyer tersendiri..ini kerana..

"Apa yg kita suka barangkali x semestinya baik untuk kter..dan boleh jadi apa yang kita x ske itu adalah yg baik tok kita.."

Jadi sama2x lah kita fikir..untuk menjadi seorang yang terbaik sebenarnyer bukan la dalam sekelip mata sahaja..tp dengan usaha2x yg berlipat ganda..tabahlah dalam menghadapi setiap ujian yg datang..insyaAllah ia dapat kuatkan kita pada jalannya..Amin Amin Ya Rabbal Alamin..

Em rasa nya ini sj yg saya nak coretkan.. barangkali sekiranya ada yg tertinggal sama2x lah kita berkongsi sekiranya antum semua tidak keberatan..sebelum sy akhiri coretan sy sedikit kata2x dr sy..

"untuk mendapat pahala memg mudah dan untuk mendapat dosa juga memg mudah"

Sama-samalah kita pelihara hati kita agar kita hidup bukanlah hidup yg sia2x tapi hidup mendapat keredhaan dr Allah s.w.t..

p/s : Em ada sesiapa nak tlg sy jahit baju sy..huhu..penat dah mata nie jahit baju yg x siap2x nie..=(..mak abah sok yanie balik..tunggu yanie ek..syg mak n abah n semua..muuuuaaahh!!

SaLam alaik..

2 comments on "Sedarkah Kita"

cahayabintang on July 23, 2009 at 11:01 PM said...

comei nye baby tuh..uwaa..nak jugak..hahha

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on July 24, 2009 at 12:55 AM said...

nurulhidayani to cahaya bintang

Em comel..em nati akak bg gambar dia dah besar..hehe..em ank buah syg tu..hehe..=)

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez