Followers

Monday, July 20, 2009

Home Work From NuR

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 7/20/2009 11:33:00 AM
Salam..em selamat pg..em semalam bukak blog sy jek nampak kat shoutmix sy terdapat hamba allah yg sy kenal melalui blog yg mana telah memberi sy keje sekolah x pasal2x..haha..nama nyer ckgu nur..em ptt pun ske bg keje sekolah..hehe..

Em ok x nak tangguh2x lg..em sebab banyak sgt keje nak kene wat..huhuhuhu..

Bekas kekasih saya adalah:
Em x dek bekas kekasih..maaf yer..hehe

Saya sedang mendengar:
Em lagu erti persahabatan dari kumpulan dearhty..

Mungkin saya patut:
Saya patut fikirkan cara bagaimana sy nak updatekan diri saya dalam organisasi sy sekrg..

saya suka:
Em ap yer yg sy ske..huhu..em sy ske warna biru laut dan warna hijau muda..sy juga ske pd kedamaian..

Sahabat-sahabat baik sy:
1) fatin najmin binti omar
2)munirah binti mahasan
3) munirah binti abdullah
4) emy amira hidayah binti abdul jalil
6) semua kawan2x yg ske berkawan dengan sy..

Saya Tak Faham:
Saya x faham sikap manusia yg ada kat bumi Allah nie..mcm2x perangai ada..

Saya kehilangan:
Orang yg saya sayang iaitu atok n nenek sebelah abah..em sampai satu ketika sy bermimpi atok dan nenek dtg dalam mimpi sy memakai baju serba putih lalu mencium pipi sy tanpa berkata apa-apa..tp mse tu sy cukup merindui mereka berdua..(al-fatihah)..

Ramai yg kata:
Saya kalau cakap manja..geram3x..padahal mana ada..

Makna nama saya:
Cahaya petunjukku..(Nurulhidayani)

Cinta itu adalah:
Em suatu yg blh lahirkan kasih sayang dalam hati..yg x dapat nak d ungkap..huhu..betapa3x..jawab sendiri yek..hehehe

Di suatu tempat seseorang sedang:
hehehehehehe...roomt sy tengah khusyu' online..em 2 hari dia x online..kuikuikui..

Saya akan cuba:
Untuk memperbaiki diri saya untuk menjadi seorang yang lebih baik..insyaAllah jika d izinkan Allah..doakan sy yer kawan2x..

Ayat"Selamanya"membawa maksud:
Bagi sy sama macam kak nur jawab.."sampai bila2x"..tp sy nak ubah ayat sikit..sebab nati u all kata sy tiru kak nur..hehe.."sampai kapan2x"..hehe..indon x..?

Telefon bimbit saya:
Em model 6070..em biasa2x jek..em x dek memori card pun..em warna hitam+silver..tp sy syg sgt kat hp sy tu..em penah tertinggal kat dunkie donat mse bli donat..tp d sebabkan jatuh pd tgn budak yg jujur sy dapat semula hp sy..sy x sayang hp oi..huhuhuhu..thanks ek adik mat dunkie donat..=)

Bila saya terjaga dr tidur:
Huhuhuhu..sy wat pe ek..em setiap hari mesti lain2x..

Saya bila meluat bila melihat:
Tengok orang ngade2x..kalau wat keje gedik..huhu..em kalau ad pakwe mcm nak tunjuk kat semua org..tp kalau suami isteri sy x meluat..sebab bg saya mereka sudah halal..tul x..?

Pesta/Parti adalah:
kalau kak nur jawab ada joget2x..sy nak jawab ap ek..huhu..em sama la kak nur jawapan sy ngan kak nur..hehe..blh x..?

Haiwan yang paling comel yg saya pernah temui:
Anak tupai jatuh dr atap umah sy..hehe..

Peringkat umur yang paling menyeronokkan saya:
em mse kanak2x..kanak2x pun x bp kanak2x..sy tukar sikit..zaman budak2x..sebab mse tu sy blh wat ap saja selagi mak n abah x larang sy tok tidak melakukannya..antaranya panjat pokok kopi..main parit..em dulu parit bersih taw x macam sekarang..hehe..lg main polis entry..baling selipar..jom sape nak lawan..

Hari ini:
Saya sedih sebab sy g pameran buku kat bitara siswa "upsi" nak cari buku ustaz hasrizal "cinta hingga ke syurga"..sy nak blikan sy buku nie..huuhuhu..

Malam ni saya akan:
Selepas buka pose sy akan prepare diri sy tok solat dan terus g libry nak wat esgmnt..nak ikut x..????

Esok sya akan:
First sekali sy nak jumpa lectrr tok semak surat yg kami kene wat tok kajian luar..sy memilih tok pergi ke muzium negara..=)doakan mg d permudahkan ek..

Saya betul2x inginkan:
Keredhaan Dr Allah s.w.t..kebahgiaan di akhirat serta kejayaan d dunia..x dapat banyak kat dunia nak dapat yg kat akhirat tu banyak..hehe..doakan sy yer kawan2x..

Ketika sy lihat wajah saya di cermin pagi nie:
Em ok aje..semua nyer masih sempurna sebagaimana yg Allah telah titipkan.. alhamdulillah..em past tu pakai tudung nak g kuliah pun asyk x betul..tp x pe..x dek sape nak tgk saya pun..hehe

Pusat membeli belah / arked permainan:
Em sy ngan family jarang shopping..em save duit..hehe..tp kalau shopping selalu kat tempat saya.."econsave"..hehehehehehe..lg gaint..em kami x pandai shopping la..sebab kami sekeluarga memg dah d didik dari kecil tok bersederhana..bukan la kata lokek..tp ikut keperluannya sahaja..sebab kami dr golongan yg sederhana..tp Alhamdulillah rezeki yg d berikan kepada kami x pernah putus2x sampai sekrg..alhamdulillah..

Makanan barat atau jepun:
Em sebenrnyer x penah makan pun 2 2 nie..em penah teringin nak rasa sushi..tp sampai sekrg x dapat lg..huhu..sape nak belanja saya nie..

Bilik yg terang atau gelap:
Em bergantung pada situasi..kalau nak wat keje x kan nak dok dalam gelap kot..hehe..jd kalau nak tdo jek tutup lampu..em jd minda dan perasaan kter tenang ckit..

Makanan segera adalah:
Em makanan dalam tin yg dijual2x kat kedai o pasaraya..em kalau tin nyer kemek em bg sy dah x selamat..kalau tin x kemek baru sy bli..hehe..sori memilih sikit..

Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang:
Em org terakhir em sape ek..em roomt la..em petang nie nak buka pose ap..hehe..em kne prepare awal..em tp smapi skrg x dapat kata putus lg..sebab x tahu nak makan ap..huhu..sape2x ad suggestion..???

Siapa yang anda mahu tag????
Hehehehe..bab ni la yg nak kejam macam kak nur..kuikuikui..

siapakah yg bertuah itu..??

1) ummu huraiyah dan abu saif (b4 balik malaysia wat keje sekolah nie dulu taw..kalau x, x blh pulang..hehe)
2) dalila (upm, ex samttar)
3) wahida (upsi, ex samttar stam)
4) ina mujahidah (usim, ex samttar)
5) kak aniemz (upsi, sem7)
6) kak ummuabdullah syaakir
7) kak mawaddah dan abg hafiz
8) abang tg (sekali sekala wat keje sekolah yer..)
9) ina nailofar
10) zikroyati (cib chibi)tenangkan fikiran dengan wat keje sekolah nie k dik..=)

Em penat kak nur..huhuhuhu..banyak sgt soalan..huhu..em ni ckgu dr thailand ke ap yg bg keje sek gini..hehehe..so far dah setle dah..jd x dek hutang ek..hehe..em nati kak nur tanda yer...hehe..dapat A+ taw..

K undur diri dahulu..mahu pergi satu perjumpaan tok menjadi fesi kat sekolah..tp d mana ek..???

K kawan2x yg kene tag tu wat taw keje sekolah tu..

SaLam alaik..

2 comments on "Home Work From NuR"

WaFa' aN-NiSa' on October 8, 2011 at 8:39 PM said...

wahh..nama sya ad disni la..

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on November 3, 2011 at 12:13 AM said...

HEHEHEHE..JD BLH LA WT YER..KIKIKI..

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez