Followers

Friday, August 28, 2009

SaMaN???

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 8/28/2009 01:35:00 AM
Assalamualaikum..

Em malam ni x taw np byk nak cter..hehe..em arini sy g kuliah cam biasa..pukul 7.50 sy dah berada kat dewan kuliah tok menghadiri kelas dasar negara..em belajar tentang Dasar Pembangunan Nasional"..em pandai kak lin ngajar..seronok..em np kak lin?em kak lin ni lectrr kami tok subjek dasar negara..em dia gelarkan diri dia kak lin..dan dia suh kami penggil dia kak lin..em hobi nyer suka cerita ttg dirinya dan keluarganya dan dikaitkan dengan dasar2x yg dia ajar kat kami..memg best!..

Kelas habis kul 10..after that sy g bitara..pegi surau..em kalau g surau wat ap?mesti lah solat..em sy solat dhuha..em tok sahabat2x semua amalkanlah solat dhuha..insyaAllah di murahkan rezeki dan hati akan sentiasa tenang..ok past solat sy bergegas ke kuliah seterusnya..kul 11..kat taman bernam..jauh sikit dari kampus..kne naik bas baru blh sampai taman bernam tu..tp kalu kite ikhlaskan dri tok menuntut ilmu insyaAllah setiap langkah kita akan mendapat ganjaran dr Allah..ia x kan x membawa ap2x makna..maksudnya setiap yg baik pasti ganjaran yg Allah bagi baik..

Sebelum nak masuk kelas??

Ada mak cik guard cakap..

ini perbualannya k..

mak cik guard : eh eh eh eh eh..
[ak pun toleh..dia panggil aku ke??dlm hati..]

Aku : Ye saya..ada apa?

Mak cik guard : kenapa pakai sendle pegi kuliah?
[sendle ak ad tali pun kat belakang]

Aku : x boleh ke mak cik..mak cik guard kat perpustakaan cakap blh..

Mak cik guard : Em x blh x blh..saman2x!!
[dengan lantang dia sebut..huhu]

WWWWWWaaaaaaaaaa!!!!..buat pertama kalinya dalam hidup sy kene saman..mak cik guard asyk cakap saman2x jek kat sy..huhuhuhu..em x penah dalam hidup kene saman..menggeletar tangan ni ha..x terkata..huhuhu..sy dah set kat minda sy..kalau blh sepanjang sy belajar x nak kene saman ap2x yg blh burukkan diri sy..sedih ma..huhu..em itu yg pertama dan itu yang terakhir..huhu..[past ni pakai kasut yer yanie]..[tp sendle tu pun kasut jugek]..hehehehe..

Patut la sepanjang perjalanan nak ke taman bernam tu hati sy berdebar-debar..ingatkan nak dapat durian runtuh ke..em rupa2x nya dapat durian beruntuh-runtuh..huhuhu..

Em esok sy dah balik ke umah..em insyaAllah kami sekeluarga akan berbuka kat umah nenek bersama sama adik2x mak yg lain..mesti best..x sabar rasanya..em insyaAllah akan balik ke upsi semula pada hari rabu..sebab pg tu nak hantar sahabat ana nak ke mesir..mg hajat ana tercapai untuk menghantarnyer ke Airport..Amin..

Em ok..sampai sini dulu..nak sambung wat asgmnt..past tu basuh baju..past tu masak nasi tok sahur..past tu..jom kite wat Qiam..=)..


P/s : semoga kak mawaddah dapat lahirkan litle mujahidnyer dengan selamat..amin..

Nursyahadah
khar,upsi
1.59 a.m

6 comments on "SaMaN???"

Nur_pama on August 28, 2009 at 11:27 AM said...

Salam...emmmm...siannye yani,guard mmg xttp smlm akk de gak tny sorg pk guard yang blh DK die kate leh pakai sendle tali blkng,p smlm rmai gak yg kne saman cz pakai sndle..huhuh p nk slmt elok pakai kasut..hi2,duit pn slmt..nmpk kms skt ok la 2..akk pn tgh biasekn pkai kst huhu(kaki besar skit pkai kst)hikhik..k t.c..Salam,peace:)

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on August 28, 2009 at 12:01 PM said...

to nur_pama:
em betul tu kak akma..infrmtn x sahih..x tahu nak pakai yg mana 1..huhu..em kaki akak besar ke..???haha..lawak la kak ma nie..tp muatkan kasut akak..hehe..kalau x muat nati yanie tempahkan kat kedai..kuikuikui..

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad on September 1, 2009 at 12:43 PM said...

first time ek kene saman. takpe, lepas ni 2nd time, then 3rd time. mmg saman ni suatu yg menggerunkan. itu saman kat dunia, cmne la saat kita terima suratan amalan yer? Smoga kita semua dapat suratan tersebut dengan tangan kanan. Ameen.

Suatu perumpamaan:
Terima Tangan kanan= sijil dekan dari NC
Terima Tangan kiri= saman dari pakguard

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on September 3, 2009 at 2:33 AM said...

to abg tg:
salam abg tg..em yup first time..huhu..em x nak la secnd ngan thrd..huhu..nati x dapat terima tgn kanan lak..hehe..em yup masa kne saman tu memg tkt sgt..em x taw la cmaner suratan amalan yg bakal d terima..sama2x la kte berdoa..=)

kembara seorang hamba on September 11, 2009 at 9:27 AM said...

kita sbr jak la yanie.hehehe...
salam ukhwah dr akak.

~kak erie~

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on September 12, 2009 at 6:38 AM said...

to kak erie:
salam kak..hehe..taw x pe..sabar adalah kunci utama sebgi umat islam..=)..
terima kasih dtg jenguk blog yanie..hehe..
salam ukhwah kembali ba..

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez