Followers

Friday, August 28, 2009

Keseronokan Yang Dirasai

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 8/28/2009 01:03:00 AM
Salam sahabat semua..em alhamdulillah..arini masuk 7 ramadhan dah kan..hehehe..em semoga iman kita terpelihara dan segala ibadah kita diterima oleh Allah s.w.t..arini nak kongsi sikit cerita..

Apa hebatnya title yg sy letak kat atas tu..

"Kseronokan Yang Dirasai"

Em setiap petang kat kolej sy kat upsi ni akan bentang tikar tok kami sama2x solat jemaah pada malamnya..solat isya' dan tarawikh..

kenapa sy kata bentang tikar seronok?

kalau antum semua bentang tikar suka x..?

Em kalau sy bentang tikar kat umah sorg2x penat sgt..em tp kat kolej ni kami bentang ramai2x..seronok..memg pada asalnya hati ni berat sgt nak wat..tp maklumlah hati..tp cuba lawan..selepas lawan perasaan hati tu yg malas insyaAllah selepas melakukannya kerja tersebut rasa seronok x terkata..seronok sgt..even pun antum rasa hanya bentang tikar..tp kalau antum ikhlas bentang sy x terkata camner nak ucapkan kalimah syukur itu..kalau x caye try la..best sgt..

Selepas selesai bentang tikar..

Pusat islam upsi ada menyediakan tok setiap kolej untuk iftar hanya untuk sepanjang bulan ramadhan nie..jd biasanya selepas selesai bentang tikar kami akan menyediakan makann yg akan disantap oleh pelajar2x kolej..alhamdulillah ramai yg turun..ap yg seronoknyer??

Berbuka beramai-ramai..em barakah nyer besar sgt..subhanallah syukur sy ucap x terkata..em sebb semalam 26hb8 masa sediakan tok buka pose..nasi x cukup..em budak ramai..tp dek kerana makan beramai-ramai alhamdulillah kenikmatan kenyang tu dapat dirasai..kenyang..alhamdulillah..kalau x cayer try makan kat dulang ramai2x..insyaAllah..

Selesai buka pose..

Em kami kemas2x tempat buka pose td..sebb past tu nak wat solat pulak..hehe..

Selesai solat tarawikh..

Tadarus Alquran..

Selepas selesai tadarus alquran..

Kami..

Hehehehehehe..

Gulung tikar lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hehehehe..

Em mayb sebb lakukan semua kerja beramai-ramai jadi sy dapat rasai ukhwah yg sgt kuat diantara kami..hehe..

Ukhwah oh ukhwah..

Ak sgt syg ukhwahku..

Em ok la tu jek..tu je yg seronok yg sy kata seronok yang diarasai..hehe..sy x taw knp seronok sgt bila lakukan semua2x tu..em adakah itu ibadah yg sy x kan dapt buat lagi d masa akan dtg??Allahua'lam..semoga kita semua di panjangkan umur oleh Allah s.w.t..

P/s : Selamat menunaikan ibadah puasa esok..

Nursyahadah
khar,upsi
1.21 a.m

2 comments on "Keseronokan Yang Dirasai"

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad on September 1, 2009 at 12:33 PM said...

Rindu utk bentang tikar. abg tg dari sem1 smp sem7, thats was my job. penat tp seronok. disanalah ukhuwwah terbina..Teruskan membentang tikar.

P/s: satu perkara yg abg Tg pegang tiap kali bentang tikar.Berapa banyak kebaikan Allah kurniakan pada kita, bila mana kita menyediakan tempat utk mereka solat tarawih..bayangkan jumlah mereka yg solat dengan selesa atas usaha kita yg sedikit tu.

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on September 3, 2009 at 2:38 AM said...

to abg tg:
em rindu yer..?em sambil tunggu posting jom la join kteorg bentang tikar..hehe..em memg terasa ukhwah tu..sgt2x terasa..seronok..em mg setiap tapak n langkah kami d beri ganjaran oleh Allah..amin..

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez