Followers

Saturday, August 15, 2009

Budaya Mengge "TAG''

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 8/15/2009 12:33:00 PM
Assalamualaikum sahabat2x semua..

Sebelum tunggu nasi yg di masak kat periuk nasi tu masak nak update blog jap..em lapar jugek dah nie perut..huhu..mana x nyer x makan nasi dr semalam..tension punya pasal x lalu nak makan..em ada hikmahnyer kenapa perkara semalam berlaku kepada kami wat kali kedua nyer..huhu..ada hikmah nyer yanie..jgn pts asa..nati Allah bantu..Chaiyok!!

Em sebelum ni ada seorang sahabat blog menyatakan pendapatnyer ttg "tag" mengetag dalam berblog..em maksudnyer budaya mengetag org lain dalam blognyer..em sy menerima dengan minda yg terbuka..kata org kalau nak berjy kne open minded..hehe..

Sahabat memberi nasihat kepada sy..ni ayatnya..

Salam perjuangan buat nurulhidayani..Abg Tg kira jawab disini jer yer..Blogger punyai budayanya yang tersendiri..semenjak menjadi blogger ni, dapat ketahui satu budaya blogger iaitu di "tag'' dan menge ''tag'' org lain..

Budaya ini pada satu sudut bagus dalam mengeratkan hubungan sillaturrahim..menceriakan org yang di ''tag'' dan menge''tag''..namun kita harus ingat dalam satu masa perkara yang sebegini tidak semua org dapat tunaikan terutamanya dalam menjawab soalan2x yang agak panjang..masa kadangterhad, perlu diutamakan kepada org lain..

Abg Tg pernah ditegur oleh seorang sahabat yang tidak dikenali atas sebab menulis entry yang dilihatkan tidak memberi manfaat,lebih malang ia ditujukan kepada seorang muslimat yang bersifat indivdu..boleh baca teguran tu disisi blog abg tg "peringatan yang menyedarkan"

http://musliminsejati.blogspot.com

Pesannya lagi :

Perlu kita ingat, masyarakat blogger bertandang dengan pelbagai latar belakang..tetapi terpulang kepada kita untuk mengikut budaya yang mana..Biarlah kita memberi manfaat kepada semua dalam setiap tulisan kita..


Em masing-masing mempunyai pandangan dan matlamat masing2x dlm berblog..sekiranya yg baik kita ambil mana yg tak baik kita tinggalkan..em dalam pada itu bg sy x salah nak mengetag org..yg penting antum tahu apa matlamat utama antum dalam berblog..dan berpada-pada..jangan sampai matlamat itu lari dari objektif asalnya..

Apa yg d nasihatkan oleh Abg Tg tu sebnrnya membuka minda kte semua..ia sebuah nasihat yg bermakna dan penting buat kita semua..Antum semua ada jalan masing2x..anda lah yg menentukan jalan mana yg anda nak ikut yang terbaik tok diri antum semua..

''Em mana yg baik jadikan ikutan dan mana yg tak baik kita tinggalkan''

Em nasi kat rice cooker dah masak..Kak ila bangun!!!!jom makan..lapar..huhu..undur diri dahulu ba..hehe..

Salam aLaik..

Nursyahadah
Khar, upsi
13.14 p.m

6 comments on "Budaya Mengge "TAG''"

ummuabdullahsyaakir on August 15, 2009 at 6:37 PM said...

Salam syahadah,moga sht n ceria selalu.

Artikel menarik ni,hehe sesuai utk akk sbb tag akk masih bertimbun2 lagi n tak tau bila blh siapkn..entri sndri pun byk tak terbuat lagi..cumanya utk tak hampakn ingtn org yg mengetag tu,cubalh juga sedaya upaya nk buat nya.

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on August 15, 2009 at 7:01 PM said...

to ummuabdullahsyaakir:
salam kak..em yke..ad mse yer akak wat..bak kata org utamakan yg aula..=)..

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad on August 22, 2009 at 10:13 AM said...

JazakAllah menerima teguran dengan minda yang terbuka. Addin Annasihat. Agama itu nasihat. nasihat untuk mengingatkan. Berjayalah mereka yang mengambil peringatan..

Kullu am wa antum bikhoir

Abg Tg

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad on August 22, 2009 at 10:18 AM said...

JazakAllah menerima teguran dengan minda yang terbuka. Addin Annasihat. Agama itu nasihat. nasihat untuk mengingatkan. Berjayalah mereka yang mengambil peringatan..

Kullu am wa antum bikhoir

Abg Tg

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad on August 22, 2009 at 11:04 AM said...

JazakAllah sudi menerima teguran dengan minda terbuka.

Abg Tg

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on August 22, 2009 at 5:14 PM said...

to abg tg:
insyaallah mana yg baik sy ambil..mana yg x baik sy tinggalkan..=)..syukran..lagipun mak dan abah selalu pesan supaya buka minda..maksudnyer bukan bukak minda d toreh..tp berfikiran terbuka..terima kasih dtg blog sy..=)

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez