Followers

Sunday, January 31, 2010

Rindu Tak Terkata

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 1/31/2010 03:15:00 AM
Salam..huhuhu..

Ya Allah kuatkan kanlah hatiku untuk terus duduk kat upsi ni sampai tiba cuti midsem nie ya Allah..huhuhuhuhu..sangat2x rindu pada family..

Em rindu kat mak..abah..kakak..ijan..nu'man..huhuu..rindu pada senyumannya..gelak tawanya..nasihat2x nya..kata2x semangat yg selalu d beri padaku..huhuhu..rindunyer..

Hati ni nak balik rumah..tp banyak tanggungjawab yg perlu dipikul..kuatkan hati dan semangat yanie!!Takbir..!

Terngiang ngiang di telinga apabila telefon mak dan mak kata x balik ke..huhu..berat hati untuk katakannya..tp sekarang dalam hidup ku akan ku ambil yg lebih aula dari balik ke umah..ana x nak jadi seperti ana yang dulu..banyak lalai..astaghfirullahal azim..Ampunkan dosa2xku dan sahabat2x seperjuangankuYa Allah..pimpinlah ak dan sabahabat2x seperjuanganku pada jalan yang benar Ya Allah..kekalkanlah hidayah dan petunjuk darimu Ya Allah..jangan kau tarik semula hidayah itu Ya Allah..kami takut ya Allah jika hidayah itu di tarik semula ya Allah..peganglah hati kecil kami yaAllah supaya kami sentiasa beriman denganmu ya Allah..Amin ya rabb..

Em Kalau dulu setiap 2 minggu memang sy akan balik..tp tidak sekarang..em pecah rekod lak hampir 2 bulan x balik..hehehe..mcm x percaya..Tp tu lah realitinya..akan ku sahut cabaran daripada KAK ATEH.."pasni x blh balik selalu.."..tu la kata2x yg diberi kepadaku tika ana berprogram..insyaAllah ya ukhti akan ku sahut..=)

Ana bukanlah anak yg manja..tp ana anak yg kalau balik umah,umah akan riuh..hehe..Teringat masa ana sakit dulu..seminggu lebih terlantar atas katil..masa tu mak n abah sedaya upaya ubati ana..g klinik sampai 2x..past tu g hospital..tp x ok jugek..em selama seminggu x mendapat nikmat sihat..nikmat sakit ana dapat..tp selepas sembuh nikmat sihat tu ana rasa sangat2x..masa tu rumah memg sunyi sepi..tp after ana sihat bergema la semula suara yg memecah sepi nie..huhu

Begitulah dengan kehidupan seharian hidup kita..kadg d bg nikmat x nak bersyukur malah pertikaikan lagi..Ya Allah ampunkan dosa2x kami ya Allah..apa jua yg d beri oleh Allah kepada kita sama ada seronok o x bersyukur lah..semua itu adalah tarbiah..bermuhasabahlah..insyaAllah diri akan sentiasa di perbaiki..macam enjin kereta..setiap bulan nak kena servis..kalau kita blh servis kereta kenapa tidak kita servis diri dan hati kita???fikirlah..kadg ana takt untuk berkata sedemikian..kerana ana manusia biasa..yg kagd kala alpa..duhai sahabat ingat2x kan la ana bila2x masa pun..

Ok la..stop dulu..mata dah ngantuk..huhu..mg malam ni mimpi mak abah kakak n ijan n nu'man la..huhuhuhu..

Salam syg n rindu buatmu family ku di Kampung..MMMMMUUUUAAAHHHH ..ni la kata2x yg akan ana sebut di akhir perbualan dengan mak..dan mak akan reply dengan perkataan yg sama..kadg mak reply dengan nada yg kecil..dan ana akan kata x ikhlas..dan mak akan gelak..mak akan sebut byk kali after tu..tu la pengubat rindunyer..huhuhu.. k undur diri dahulu ba..

Salam alaik..

Nursyahadah,
khar,upsi
3.39 am

4 comments on "Rindu Tak Terkata"

pemelihara cahaya on January 31, 2010 at 5:31 PM said...

salam..kak yani bersabarlah...
sesungguhnya ALLAH akan balas yang lebih manis selepas ini..TERUSKAN PERJUANGAN!!!

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on January 31, 2010 at 7:58 PM said...

salam..insyaAllah..akak kuat..=)..salam perjuangan fiza..=)..

emannajmee said...

salam yani..semoga Allah bg kekuatan kpdmu..diberikan kesabaran..ana doakn dari jauh..wlupun x blik 2 mggu sekali tapi kol selalu..nampaknye kite sme2 berjuang untuk x blik 2mnggu sekali.. =)..

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on February 1, 2010 at 10:59 PM said...

to emannajmee:

salam tin..syukran tin..yup kte sama2x berjuang x balik 2 minggu sekali k..hehe..lawak la atin nie..hehe terubat hati ana..syukran sahabat ku..syg atin..=)..

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez