Followers

Tuesday, March 2, 2010

Akhirat or Dunia?

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 3/02/2010 03:09:00 AM
"..Apabila Akhirat Ada Dalam Hati, Maka Akan Datanglah Dunia Menemaninya..
Tapi Apabila Dunia Ada Di Dalam Hati Maka Akhirat Tidaklah Akan menemaninya..
Ini Kerana Akhirat Adalah Mulia Dan Dermawan..
Sedangkan Dunia Melalaikan.."

Salam..Semoga ntum semua sihat2x selalu..bagaimana iman dan hati?? Itulah ayat yang selalu di beri sebagai peringatan untuk ana..

Em begitulah jatuh bangunnya iman kita dalam kehidupan seharian..kadang-kadang banyak ibadahnya yang dilakukan dalam 1 hari..esok lak x sama jumlah ibadahnya..naik ke turun?tanyalah hati ntum semua..Muhasabahlah dengan kata2x kat atas tu..mg kita dapat nilai diri kita seterusnya memperbaiki..

..Sedikit perkongsian..

Semalam ana buat halaqah untuk anak-anak ana..dalam aktiviti itu ana minta supaya setiap anak-anak ana buat satu pengakuan dengan jujur di atas kertas yang ana bagi kepada anak-anak ana..dari sehelai kertas ana bahagi kepada 8 potong..kedekut ke ana??hehe..em macam2x pengakuan jujur yang di nyatakan kat atas kertas tu..bagaimana keadaan diri anak-anak ana sekarang..cth nya x solat subuh ke..mencuri ke..mengumpat ke..dating ke..o what ever la yang diorang buat yang boleh mengganggu ibadahnya..

Em ana rahsiakan apa yang anak-anak ana tulis..Allahuakhbar..sahabat2x ku..sebenarnya anak-anak ni memerlukan bantuan kita..ana baca ana menangis dengan penyataan anak-anak ana..Subhanallah..X tahu nak cerita camner..sangat2x sedih..

Buat naqibah2x RPA yang lain..selamilah hati anak-anak halaqah ntum..jgn hanya setakat menyampai melulu sahaja tanpa menyelami hati mereka..Sesungguhnya ini tanggungjawab kita sebagai seorang pendakwah..sikit atau banyak ilmu kita jangan sekali-kali mengalah dalam menyampaikan dakwah ini..ilmu itu x kan cukup sampai kita mati..Di mana-mana sahaja kita boleh memperolehi ilmu..even semasa kita melaksanakan Halaqah..

Pilihlah mana jalan yang ntum pilih yang ntum rasa adalah baik untuk ntum..Pahit di dunia bahagia di akhirat atau sebaliknya..

..Ya Allah..kuatkan kaki kami untuk terus melangkah dalam jalan dakwah ini..

Ok la..setakat ini dahulu..salam alaik

Note : Syukran Atin jubah mesir tu..hehe..em belum dapat kat tangan ana lagi..hehe..tapi seronoknyer dah dtg..hehe..syukran2x..Kau lah sahabat kau lah teman..Ana syg dan cinta atin kerana Allah..Allahuakhbar..

Nursyahadah
khar,upsi
3:29 am

4 comments on "Akhirat or Dunia?"

fn said...

salam yani..moga Allah beri kekuatan kpd mu..kekuatan jiwa yang x dimiliki oleh org lain..hatta ana sendiri..baca cerita nti..teringat masa ana kt malaysia..baca cerita nti buat ana teringat adik2 kem yg ana pergi..baca cerita nti buat ana berfikir balik matlamt ana skrg..baca cerita nti juga mengembalikan semula semangt ana yg jatuh skrg..terima kasih sahabat..uhibbukifillah..
p/s:maaf ye jubah tu lmbt sikit..ana x dpt lg cntact adik tu kt msia..insyaallah dlm masa terdekat ni..maaf ye klu pilihan ana x cantik.. =)

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on March 6, 2010 at 4:39 AM said...

to Atin:
Salam..sama2x kte berfikir..=)..em x pe ttg jubah tu..apa jua pilihan yang atin buat adalah yg terbaik..=)..ana akan hargai..

sharemotivasi on March 12, 2010 at 1:13 AM said...

salam..ana setuju..byk drp pendakwah bg penyampaian melulu tanpa meyusuri hati2 anak2 halaqah..

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on March 12, 2010 at 8:01 PM said...

to sharemotivasi:
salam..mg dapat di praktikkan apa yg katakan..=)

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez