Followers

Friday, June 18, 2010

Senang @ Susah?

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 6/18/2010 10:53:00 PM
Assalamualaikum..alhamdulillah..tgn ni masih nak menulis walaupun agak malas sikit nak menulis..lama x update blog nie..mcm nak bersawang dah..tp ana dalam proses bersihkan sawang2x itu..hehe..em sekrg nie mcm2x kerja sedang tunggu di depan mata ana..mg Allah permudahkan segala urusan ana serta antum semua..

Minggu lepas ana pergi putrajaya..ke alamanda..bawak kakak, adik, dan 2 orang kawan ana iaitu kak iera n kak akma..em mak nak ikut tp masa tu ada musyaqqah yg x dapat nak di elakkan..jd nyer lain kali baru bawak mak..coz mak teringin katanyer nak g alamanda..ngeh3x..abah lak susah sikit nak berjalan..tp bila abah yg ajak memg ana naik kereta dulu..hehe..

Di Alamanda ana singgah di MPH..memg menjadi hobi kalau g mana2x mesti kedai buku yg di cari..mencari buku2x yg sdikit sebanyak boleh membantu diri untuk memimpin diri kepada yang lebih baik..pusing2x mencari buku, banyak buku rasa nak beli..rambang mata dibuatnyer..ngeh3x..tp x blh la g tu..cari buku yg blh betul2x membantu bukan membantut..hehe..

Selak2x buku ada 1 buku ana sangat2x berkenan..sampaikan bodek kakak ana suh beli buku tu..ngeh3x..tajuk buku tu "SMS DARIPADA RASULULLAH"..

Buku "SMS DARIPADA RASULULLAH" ni satu buku yg sangat bagus yg boleh memandu diri kita untuk berfikir dan muhasabah diri..semua dalam buku ni adalah amalan2x yg Rasulullah selalu lakukan..Ana ambil 1 bab daripada buku "SMS DARIPADA RASULULLAH"..iaitu berkaitan dengan "TAHAJJUD"..

Bak kata orang mudah untuk berkata tapi sukar untuk lakukan..Antum SETUJU x..?kalau X SETUJU bg RESSON ek..

Ana menulis adalah ana tujukan pada diri ana sendiri..pada hakikatnya sangat susah nak bangun malam untuk solat TAHAJJUD..dek kerana bila diri penat bekerja melakukan rutin seharian sehinggakan sukar untuk diri ini bangunn malam untuk buat solat TAHAJJUD..tp pada hakikatnya bila kita lakukan TAHAJJUD ni sangat besar ganjarannya..antaranya mudah untuk dimakbulkan doanya..Berusahalah untuk bangun malam walaupun sekadar solat TAHAJJUD..mg dengan apa yg dilakukan akan memberi manfaat kepada diri kita semua..sama2x lah kita berusaha untuk bangun TAHAJJUD..

Kadang kala kita berdoa tp kenapa doa kita masih x makbul2x..kadang doa yg dipohon x seimbang dengan amalan yg kita buat..layakkah kita untuk mendapat apa yg dipohon tanpa seimbangkan dengan amalan yang kita buat?..

Ana tinggalkan persoalan itu untuk antum semua berfikir..

Ok ana undur diri dahulu..

Salam alaik..


Note : Esok PICNIC bersama keluarga..sapa nak ikut jom..tp bawak bekal sendiri deh..ngeh3x..

Nursyahadah
RTB Bukit Changgang
Banting, Selangor

2 comments on "Senang @ Susah?"

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad on June 21, 2010 at 1:09 AM said...

insyaAllah, sama-sama kita kuatkan hati untuk melakukan qiamunlail ini..

bagaimana Rasullullah yang telah dijamin syurga sentiasa bersolat malam, tetapi kita yang berlautan dosa lena dengan buaian mimpi..fikir2kan.

hamba berdosa

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on June 21, 2010 at 9:06 PM said...

To Abg Tg :

Salam..syukran..mg istiqamah dalam melakukannya..

Ya Allah..kau berikanlah kami kekuatan sebagaimana kau berikan kekuatan kepada umar untuk bangun malam menunaikan solat witir..Amin3x ya Rabb..

Allahuakhbar..

Salam alaik..

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez