Followers

Friday, February 25, 2011

Medan Peperangan (Episod 1)

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 2/25/2011 09:00:00 PM 0 comments
Salam Perjuangan buat sahabat-sahabat ana yang sama-sama bersama ana dalam medan peperangan baru-baru ni di Upsi..Alhamdulillah seusai peperangan pengisian kemenangan pula menjadi fokusnya..mampukah ana? Allahua'lam..

Em sebenarnya nak buat tesis ni..tp x de idea ayat..jadi menyimpang jap ke blog ni..lagi pun lama x update..hehe..em pengalaman bersama sahabat-sahabat dalam medan peperangan ni sangat membahagiakan hati ana..manis dan indahnya bersahabat kerana Allah Ta'ala..mg kenangan manis ni dapat di pahat di hati sebagai suatu pengalaman yang x akan dilupakan..

Ok tanpa membuang masa

Medan Peperangan Episod 1

Bermula jam 8:30 Pagi semua calon-calon berkumpul di Bangunan E-Learning..


Srikandi Islam sebelum ke tempat penamaan calon

video

Perarakan yang sedang berlangsung dari Bangunan E-Learning ke tempat Penamaan Calon

Setibanya Di Bangunan BitaraSiswa

Bagaimana keadaan ketika Penamaan Calon? semua calon kita berada dalam keadaan yang sihat-sihat..hehe..fizikal dan mental..Alhamdulillah..

Calon yang menerima bantahan ketika penamaan calon juga Alhamdulillah dapat meneruskan perjuangannya untuk bertanding dalam medan pertempuran..hehe..

Alhamdulillah ketika proses penamaan calon semua YB kita lepas untuk bertanding..walaupun pelbagai mehnah dilalui akhirnya dapat juga bertanding..

Ok sampai disini sahaja dulu..

Allahua'lam..

Bersambung..

Salam alaik


Nursyahadah
4:06 Am

Monday, February 14, 2011

Debaran Semakin Terasa

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 2/14/2011 02:17:00 AM 0 comments
Salam perjuangan buat pembaca sekalian..nak menaip teringat macam-macam di kepala..banyak urusan yang perlu dilaksanakan..tp nak juga tulis..sekadar pelega buat hati yang sentiasa berdebar dalam meniti hari yang bakal di tempuhi dalam medan peperangan..wahhh "medan peperangan"..?

Sedikit perkongsian buat pembaca..Allah tidak akan meletakkan kejayaan kepada kita melainkan dengan berusaha..Adakah ayat ini kita gunakan secara teori sahaja atau seiring dengan teknikal..?Perancangan tanpa tindakan tidak akan membuahkan apa-apa hasil..setuju atau tidak pembaca boleh jawab sendiri..kita kata nak berjaya..tapi kita malas nak berusaha..kita kata kita nak Mendaulahkan Islam tapi kita tak nak berkorban..em macam-macam la "Tapi"..nasihat buat diri ini dan pembaca sekalian..

Debaran semakin hari semakin meningkat..x pasti apa yang akan dihadapi menjelang "medan peperangan"..semoga perancangan dan usaha yang telah dibuat seiring dengan perancangan yang Allah telah rancangkan..

Berdebar2x..huhu..istighfar banyak2x..mg ia membantu dalam menghapuskan dosa-dosa yang kita ada buat..Ameen Ya Allah..

Setakat ini dahulu..syukran..

Salam alaik..

Nursyahadah
02:28 am

Saturday, February 5, 2011

Tangan Saya

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 2/05/2011 12:51:00 AM 0 comments
Salam ukhwah kepada semua sahabat blogger yg berkunjung ke blog ana..2 minggu jugek ana x update blog..alhmadulillah cuti ana adalah cuti yang benar2x d manfaatkan..bukan d manfaatkan hanya kepada keluarga tetapi juga tugas sebagai seorang pelajar..perancangan yang dirancang alhamdulillah segalanya Allah permudahkan..ameen..alhamdulillah..

Baru2x ni "Tangan Saya" hilang..x tahu g mana..pelik..di sangkut kat kerusi tp boleh hilang sebelah..huhuhu..sedih..ana sayang tangan ana..walaupun "Tangan saya" tu x bp cantik tp "tangan saya" boleh melindungi diri ana daripada kelihatan..huhuhu..Dimanakah kamu wahai "Tanganku"..??

Em apa dia la tu "Tangan Saya" ek..Em "Tangan Saya" tu "Handsock" la..hehehe..dalam bahasa lain stokin tangan..

Ana sayang dekat stokin tangan ana..pertama kali ana pakai stokin tangan masa tu ana sekolah rendah lagi..x silap darjah 6..em pengalaman pertama bila ana pakai stokin tangan tu memang x selesa..rasa mcm tangan tu diikat dengan getah..huhu..tapi selepas 2 hari tu ok..alhamdulillahnya ana x leh x pakai stokin tangan..sehingga ana berumur 23 tahun ni ana x tinggalkan "Tangan Saya" tu..ana g kuliah ana pakai..ke mana sahaja ana pergi "Tangan Saya" mesti ikut sama..

Ana takut..jika ana meninggalkan "Tangan Saya"..ana akan mendapat dosa..ibubapa ana juga akan mendapat dosa daripada apa yang ana buat jika ana x pakai stokin tangan @ perkara2x lain..kenapa?sebab selagi ana belum berkahwin maka dosa2x ana masih ditanggung oleh kedua ibubapa ana..ana x nak mak ngan abah ana menampung dosa2x yang ana buat..ana sayang kedua ibubapa ana..terlalu banyak pengorbanan mereka..antum pula bagaimana??

Ya Allah peliharalah kami daripada berbuat dosa..Ameen Ya Rabb..

Bukan apa..ana melihat keadaan sekeliling..stokin tangan ini diringan-ringankan oleh kaum wanita..kenapa yer..?mungkin panas kot..Allahua'lam..tapi percayalah sahabat2x..cuba la dulu utk memakainya..insyaallah kalau niat kita baik kerana Allah untuk memakainya Allah akan permudahkan seterusnya mengekalkannya..

Nasihat buat diriku juga buat sahabat2x sekelian..

“Dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka…” [al-Nur 24: 31]

Sahabat2x pembaca Blogger sekalian..untuk melakukan perubahan terhadap diri kita memang mengambil masa..tp selagi antum belum cuba maka belum tahu..cuba dan peliharalah..mg Allah permudahkan urusan kita dalam mengubah diri kepada yang lebih baik..Allahua'lam..

Sampai sini dahulu..insyaallah ada masa ana menulis lagi..mohon doakan sahabat2x kita yang di mesir mg sampai ke tanah air dengan selamat..mohon maaf jika penulis ada melakukan kesalahan sepanjang penulisannya..syukran..

Salam ukhwah kepada semua..salam alaik..

Nurulhidayani Ahmad
Upsi,Tg Malim
01:24 am

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez