Followers

Wednesday, December 22, 2010

Jika Di Tolak

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 12/22/2010 09:13:00 PM
Salam ukhwah buat pembaca semua..pejam celik pejam celik 2 minggu juga ana tidak mencoretkan sesuatu di dalam blog ana..selalunya buka blog orang lain je..em ok jugek la tu kan..daripada tgk blog sendiri je tapi x update2x..hehe..

"JIKA DI TOLAK"..Huhuhuhu..blh jadi pelbagai tafsiran disitu ya..tp apa yang ana maksudkan dengan tajuk ni adalah apabila pandangan yang kita utarakan ditolak dalam sesuatu perbincangan..Em secara faktanya seseorang akan merasa sedih apabila pandangan @ ideanya ditolak..dan seseorang itu akan merasa seronok apabila pandangan @ ideanya diterima..berbunga2x apabila pandangan @ idea kita diterima..setuju x dengan fakta "Berbunga2x" tu..?hehe..

Sahabat-sahabat pembaca sekelian, dalam sesuatu perbincangan jika pandangan @ idea kita ditolak ucapkan lah "Alhamdulillah"..sebabnya pasti akan ada hikmahnya..manakala jika pandangan @ idea kita diterima jangan berbunga-bunga tetapi "Beristighfar" lah banyak2x..ini kerana barangkali ia suatu ujian buat kita..

Sentiasalah berlapang dada dan berfikiran terbuka sahabat-sahabat dalam sesuatu perkara yang kita lakukan..ingatlah mungkin juga apa yang kita suka ia bukan yang terbaik untuk kita dan mungkin juga apa yang kita tidak suka ia adalah terbaik buat kita..samalah juga jika pandangan @ idea kita ditolak dan diterima..pasti ada hikmahnya dan ujiannya disitu..sesungguhnya Allah swt lebih maha mengetahui..

Ok setakat ini dahulu..insyaAllah jumpa lagi..

Salam alaik..

Nursyahadah
Upsi
21:30 pm

2 comments on "Jika Di Tolak"

...Nur Insan..... on December 24, 2010 at 2:30 AM said...

salam...
ermmm...mga sja diri ini sntasa b'lapang dada bla mana ditolak...tpi jgn smpai jatuh longkang sdah..huhu... [sja gurau=]...nice n3^^

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on December 26, 2010 at 4:24 PM said...

To Nazira :

Salam dik..em didiklah sifat "Berlapang dada" dalam segala aspek..melalui "Berlapang Dadaa" mg berhasil kejayaan..

Em yg jatuh longkang tu zira..hehe..ke zira langgar tiang??ngeh3x..

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez