Followers

Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan Kembali Lagi

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 8/11/2010 03:26:00 AM 0 comments
Alhamdulillah..Ramadhan kembali lagi..

sahabat-sahabat..marilah sama2x mengimarahkan lagi bulan ramadhan yang penug berkat ini..

salam ramadhan kepada semua yer..

Pesananku

Bangun sahur & Bersahur

Bangun Malam & Bertemu Allah di sepertiga malam

Salam kemaafan andai ada mengguris hati dan perasaan sesiapa sajaha sama ada secara langsung @ x langsung..mg mendapat keberkatan daripada Allah swt..Amin

Friday, August 6, 2010

Percaya kepada Mereka

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 8/06/2010 04:45:00 AM 0 comments
Assalamualaikum..Alhamdulillah ini adalah entry ana yang ke 110..pejam celik pejam celik dah 110 entry ana post..em bagi ana banyak dah tu..tapi kalau 1000 post adalah lagi banyak..hehehe..insyaAllah akan ana terus menulis sehingga ke bilangan itu insyaAllah..mg di panjangkan umur oleh Allah..

Berehat sebentar membuat proposal untuk subjek penduduk dan kependudukan..em sem ni ana kena buat 2 proposal..em tp bukan itu yang ana nak kongsi bersama pembaca sekelian..

Em apa yang ana nak kongsi bersama antum semua utk penulisan kali ini adalah berkaitan kepercayaan orang yang berada di bawah pimpinan kita..kalau antum pernah menjadi pemimpin mungkin antum akan merasa situasi ini..maksud ana camaner nak bekalkan kepercayaan dalam diri terhadap orang yang bekerja di bawah kita..kadang-kadang ada sesetengan manusia yang sukar untuk percaya orang yang bekerja di bawahnya..bagi ana ni adalah satu tabiat yang perlu diubah..

Dalam memimpin ni kte kena bagi kepercayaan kepada orang bawah kita..sebab yang jelas dia bekerja untuk kita..untuk selesaikan segala kerja-kerja kita..mampu ke kita nak buat sorang-sorang tanpa bantuan??antum jawablah sendiri..

Bagi ana betul ke salah apa yang dibuat oleh orang di bawah pimpinan kita itu x pe..sebab ana menganggap ia suatu proses belajar..manusia ni ada pelbagai kriteria..ada yang mudah menerima sesuatu ilmu dan ada juga yang agak lambat untuk menerima sesuatu ilmu..itu memang jelas..tp apa salahnya kan kita memberi peluang kepada mereka ini untuk belajar mencari pengalaman..mana yang dilakukan oleh anak buah kita salah kita betulkan..itulah kepimpinan yang baik sebenarnya..

Bagi mereka yang mempunyai tabiat ini, harap dapat berusaha untuk membuat perubahan..supaya tidak membahayakan kesihatan..ngeh3x..

Ok la setakat ini dahulu yer..em seronok g program tadi..Alhamdulillah dapat banyak input yang sangat bermanfaat..insyaAllah..

K nak sambung balik buat proposal..tinggal buat isi kandungan jek..hehehe..past tu nak wat esemen pembangunan lestari..Sahabat2x semu..doakan semua urusan ana d permudahkan ek..syukran datang berkunjung untuk membaca post ana..

Salam alaik..

Note : Penerbangan Atin ari sabtu jam 1:15 pagi..asif atin x dapat g jemput kat airport..ana musyaqqah yang x boleh dielakkan..huhu..kte jumpa raya nanti deh..rindunyer pada atin..semoga selamat tiba di KLIA dengan selamat..=)

Nursyahadah
KHAr, Upsi
5:03 am


Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez