Followers

Monday, July 19, 2010

Terus Ke arah Positif

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 7/19/2010 01:36:00 AM
Salam alaik kalian semua..mg sihat dalam lindungan rahmat Allah swt..Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk terus berkongsi ilmu juga pengalaman kepada antum semua..namun pembaca sekelian mungkin menerima tulisan ini dan mungkin tidak..itu Allah hu a'lam..mg tulisan ini memberi tanggapan yang positif la kepada pembaca..

Sukar sebenarnya untuk menjadikan diri ini menjadi seorang yang positif..namun itu di peringkat dahulu..dahulu bukanlah diri ini pada masa sekarang..kalau dulu ana lebih bersikap negatif..namun diri yang kini adalah lebih bersifat positif..nsmun bukan mudah untuk mendidik diri untuk menjadi positif..tp antum kena cuba adn cuba..walaupun kadang kala jiwa sakit untuk mencuba..tp mg diakhirnya positif yang datang..

Untuk pengetahuan semua pembaca, sikap positif merupakan salah satu faktor untuk berjaya..tanpa sifat positif ini mudahlah sesorang untuk berfikiran negatif seterusnya memakan diri sendiri..apakah matlamat dan kemahuan antum hidup sebagai KHALIFAH di muka bumi ini jika sentiasa meletakkan negatif sahaja..

Biarlah kita hidup dengan penat bergerak kerja dalam kerja dakwah tetapi jangan biarkan diri ini penat melayan perkara yang remeh temeh..sebagai contoh, kalau dulu nampak selipar x tersusun, hari ini lebih baik susun selipar itu daripada beremosi..kan lebih baik susun daripada marah..kalau marah kita x dapat apa2x faedah..tp bila kita susun kita dapat pahala..

Samalah juga dengan gerak kerja dakwah nie..biar kita menjaga perasaan orang..jangan kita melukai perasaan seseorang..huhu..

Positif..Positif & Positif...kalau nak berjaya!

Salam alaik..

P/s : Moga diri ini terus dan terus menuju ke arah yang positif..selamat tinggal negatif..ngeh3x..

Nursyahadah
upsi,perak
1:46 am

0 comments on "Terus Ke arah Positif"

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez