Followers

Wednesday, March 17, 2010

Serbuan

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 3/17/2010 01:10:00 AM
Salam alaik..alhamdulilllah..syukur kepada Allah..setiap nafas yg diberi..yg hanya dipinjamkan nafas itu buat sementara..dan bila2x masa sahaja boleh di ambil..sedia atau tidak sahaja diri ini utk meninggalkan dunia..Allahuakhbar..

Di sekolah, di universiti, ada perpustakaan..di perpustakaan kita boleh pinjam buku..dan dia bg due kepada kita utk proses peminjaman..2 minggu..cukup ke?em yg pasti kita tahun kita kena pulangkan kepada pihak perpustakaan..dan bila mana lambat denda akan dikenakan..jadi kita bersedia utk dikenakan denda sekiranya lewat..

Metodologi yg ana gunakan ini adalah untuk memberitahu kepada antum semua bahawa bila2x masa kita boleh menuju kematian..kita di beri pinjam nyawa sejak kita dalam kandungan ibu lagi..iaitu ketika itu kita berusia 120 hari..betul ke..??kalau x silap ana..Sangat pemurah Allah swt memberi pinjaman nyawa ini..walaupun kita tahu hanya untuk sementara..tetapi pinjaman yg Allah beri adalah tidak berdue..bila2x jek Allah boleh ambil pinjaman tersebut..

Persoalannya..??adakah kita bersedia utk menuju kematian..dan apakah denda yang akan kita terima nanati..Allahua'lam..

Em tazkirah sudah..jadi kongsi cerita sikit..

Semalam adik2x ada merancang utk sambut besday kakak kami..iaitu kak ifah..hehe..rancangan kami adalah nak surprise after isya' di surau..emmm apa yg berlaku orang yang nak di surprise x turun surau..kami bajet kak ifah akan turun surau..sebb memg kami selalu akan solat jemaah di surau nie..em rupanyer kak ifah solat kat surau kolej lain..hehe..kami tepon2x x angkat2x..huhu..

Jadi kami tunda kepada jam 11 malam la..kami akan buat serbuan ke rumahnya..

Jeng..Jeng..Jeng..

kami ada dalam 9 org la g tu..4 orang dah masuk dulu.. n than kami menyusuli..bawak kek ngan keropok2x ngan air laici..masuk2x jek terus nyanyi "SELAMAT HARI LAHIR" tu..

Seronok rasanya bila kita diraikan..kita akan merasa lebih dihargai..Alhamdulillah..mg ukhwah yg terjalin kekal sampai bila2x yer adik2x akak..juga dengan kakak2x yg lain..syukur nikmat ukhwah yg diberi..ia mampu memberi kekuatan utk meneruskan jalan dakwah ini..Allahuakhbar..

Ok la sampai sini dulu..kat bawah ni ada gambar..blh la tgk..sempena kelahiran kak iifah yg ke-23..hehe tua dah kakak i..

Maaf gambar x dapat di upload..internet x ok..huhu..

K undur diri dahulu..

Salam alaik..

Nursyahadah
khar,upsi
2:08 am



2 comments on "Serbuan"

zulkbo on March 17, 2010 at 11:17 PM said...

salam Nursyahadah..
mati adalah pasti..takut mungkin tiada..
tapi gentar tetap ada..ikhlas dari saya..renungkanlah bersama..

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on March 18, 2010 at 11:23 AM said...

to zulkbo :
Salam kembali..betul mati itu 1 kepastian..gentar utk menghadapinyer,,tp bila mana x persiapkan diri takut itu dtg..=)

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez