Followers

Thursday, August 13, 2009

MEMBUKA PINTU REZEKI

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 8/13/2009 08:07:00 AM

SaLam sahabat2x semua..em pagi nie kul 8 sampai 10 kelas dasar2x negara batal..mayb lectrr kami iaitu kak lin terlibat dengan konvo..em kelas akan d ganti pada esok hari jam 3 hingga 5 petang..

Em pagi ni nak kongsi sedikit ngan sahabat semua.."membuka pintu rezeki"

Dato' Fadzilah Kamsah
pernah berkata..

Setiap pagi sedekahkan alfatihah kepada kedua ibubapa mu..(x kira sama ada mereka masih ada atau sudah kembali kepada penciptanya)
InsyaAllah rezeki akan terbuka buat kamu..

Berdasarkan hadith nabi pula:

"Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak meninggalkan doa kepada kedua orang tuanya dalam sehari"

Huraian hadith:

Jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibu bapa baik yang masih hidup atau telah kembali ke rahmatullah.. Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus berdoa.. kepada kedua ibu bapa walaupun ada ibu bapa yg leka dalam mendoakan anak2x untuk berubah kpd yg lebih baik.. Sesungguhnya ingatlah bahawa "mardhatillah fi mardha alwalidaini"..iaitu keredhaan Allah ada dalam keredhaan ibubapa.. Semasa berdoa hendak bersungguh ketika berdoa..tadah tangan dan bayangkan wajah kedua ibu bapa sahabat sekelian..termasuk guru2x kita dan mereka yg banyak membantu kita..(berdoa perlu benar2x bersungguh).. Mereka yang lupa untuk mendoakan kedua ibu bapanya maka akan disempitkan rezekinyer oleh Allah s.w.t..

Kesimpulannya:


Bagi yang berniaga tidak perlulah menggunakan pelaris..cuma jangan lupa untuk mendoakan kedua org tua antum semua..mendoakan kesejahteraan kedua ibu bapa kita setiap hari, rezeki yg dtg itu bukan sahaja berupa wang ringgit, tetapi segala nikmat yang diberi oleh Allah s.w.t kepada kita..cth nyer..nikmat makan,kesihatan,kasih syg dan sebagainya..em insyaAllah sekirannya antum semua berusaha dan bertawakal insyaAllah rezeki itu bukan kerana hanya ada sijil SPM (kata azmil mustafa)..=)..ayuh sahabat2x semua..kita cuba..tak susah untuk sedekahkan alfatihah kepada kedua ibu bapa kita berbanding menghabiskan berjam-jam menyaksikan konsert yg tidak membawa faedah kepada kita..hanya 3 minint sahaja d perlukan untuk membaca alfatihah..berdoa di dalam hati juga boleh..=)..d mana2x kita boleh berdoa..bukan tika seleps solat sahaja..=)

ok..setakat ini dahulu..mahu undur diri dahulu..

SaLam alaik..

Nursyahadah
khar,upsi
8.42a.m

2 comments on "MEMBUKA PINTU REZEKI"

ummuabdullahsyaakir on August 15, 2009 at 6:38 PM said...

Salam dik,terima kasih dn ingtn ni...moga kita smau dapt lakukan nya wlpn 3mint saja..

Doa ank yg soleh tak kan terhijab oleh Allah^_^

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD on August 15, 2009 at 7:03 PM said...

to ummuabdullahsyaakir:
salam..em betul tu kak..em kdg ble d muhasabah semula perkara yg kecil ni pun ada yg x wat..mg2x kter semua tergolong dalam anak2x yg soleh dan solehah..

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez