Followers

Friday, March 27, 2009

~sO MiSs U aLL~

Posted by NuRuLhiDaYani Bt AhmaD at 3/27/2009 02:09:00 AM

SaLam..
emm rindunyer ngan nak n abah..huhu..tersangat-sangat rindu..
em semoga mak n abah berada dalam lindungan rahmat Allah s.w.t..
mak abah tabahlah dalam menghadapi ujian Allah ye..ujian dtg nak kuatkan kita pada jalannya..Amin Ya Rabb..
LOVE MAK n ABAH 4 Ever n Ever..
untuk antum semua..ibubapa adalah org yang melahirkan kter..tanpa mereka tiadalah kita..bersyukur lah dengannya..em mereka jualah yang mendidik kita dari kecik sampai besar..
em hormatilah mereka..dan sentiasalah mengingati mereka dalam doa kita..
adakah anda mampu membalas jasa mereka?????
Berdoalah, Sesungguhnya Allah swt itu Dekat:
Allah berfirman:
"Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran" (Al-Baqarah 2:186)
Imam Muslim meriwayatkan dari Abu Hurairah r.a bahawa beliau bersabda:
"Do'a seorang hamba akan sentiasa dikabulkan selama ia tidak berdo'a untuk perbuatan dosa atau memutuskan silaturrahim dan selama ia tidak tergesa-gesa. "Seseorang bertanya: "Ya Rasulullah, apa yang dimaksudkan dengan tergesa-gesa?", Beliau menjawab, "Iaitu ia berkata, 'Sesungguhnya aku telah berdo'a, tetapi belum pernah aku melihat do'aku dikabulkan' Maka ketika ia merasa letih dan akhirnya meninggalkan do'a"(HR Muslim (IV/2096) no 2735)..
Sumber tafsir Ibnu Kathir..
em lmbt atau cepat doa kita dimakbulkan oleh Allah adalah x penting..yg penting usha kita dalam berdoa kepada Allah..bukan tunggu ada kesulitan baru kita nak berdoa..tp selalulah berdoa kepada Allah untuk mendapatkan keredhaannya..em jgn sombong..=)
em k la..ngantok dah..huhu..nak tdo dulu..selamat malam..
SaLam aLaik..=)

0 comments on "~sO MiSs U aLL~"

Post a Comment

..TinggalKan Jejak Anda Di siNi..

Blog Widget by LinkWithin
 

~..SaLam UkHwaH FiLLah..~ Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Blogger Styles Image by Tadpole's Notez